Aisha, het kindvrouwtje van de profeet.

Alles over islam.
Plaats reactie
QuoVadis
Site Admin
Berichten: 18
Lid geworden op: 15-11-2017 11:51

Aisha, het kindvrouwtje van de profeet.

Bericht door QuoVadis » 06-03-2018 17:23

Aisha, het kindvrouwtje van de profeet.



Hier de uitleg van de Ayathollah gebaseerd op het gedrag van de profeet. Ik ga nu een stukje voorlezen uit het hoofdstuk "Mohammed" uit "Sprookjes uit 1001 nacht met Aisha". Door de gerenommeerde islamitische historicus Sahih Bukhari.

In het jaar 620, een jaar na zijn eerste "openbaring" en drie jaar voor de Hidjra(emigratie van de prodeet naar Medina en het begin van de islamitische jaartelling) werd de profeet (vrede zij met hem) op vijftig jarige leeftijd, verliefd op het zesjarige dochtertje Aisha, van zijn beste vriend en metgezel Aboe Bakr (zijn opvolger en eerste Kalief, waarvan IS leider Abu Bakr al-Baghdadi zijn naam heeft afgeleid). Aboe Bakr protesteerde nog of Mohammed alsjeblief wou wachten tot ze de pubertijd bereikt had, maar de profeet ( vrede zij met hem ), wou daar niets van weten. Dezelfde nacht nog kreeg de profeet een boodschap ( zoals Mo wel vaker een "boodschap" kreeg als hem dat goed uitkwam) rechtstreeks van Allah dat de kleine Aisha zich moest klaarmaken voor het huwelijk met de profeet.

(vrede zij met hem ). En zo geschiede, het meisje werd tussen haar schommelende spelende vriendinnetjes weggehaald als bruid terwijl ze nog met poppen speelde. De profeet zou haar regelmatig mee in bad genomen hebben om mee te "spelen" voordat hij haar op 9 jarige leeftijd als bedgenoot nam. Mohammed had veertien vrouwen en tien concubines. "Sliep" met meerdere vrouwen in een nacht en werd geprezen om zijn enorm sterke libido. Mohammed zou tientallen"openbaringen"hebben gehad, maar op het meest cruciale moment van zijn leven, bleef het oorverdovend stil bij Allah. Namelijk op het moment dat één stel joden hem wilden vergiftigen om zijn profeetschap te testen. Mohammed probeerde zijn gezicht nog te redden door te beweren dat het lam tot hem gesproken had, maar het was te laat. Twee jaar later stierf hij aan de gevolgen.





Sahih al-Bukhari 810-870 A.D. 256 A.H.

1a. "Narrated Hisham's father: Khadija died three years before the Prophet departed to Medina. He stayed there for two years or so and then he married 'Aisha when she was a girl of six years of age, and he consummated that marriage when she was nine years old." Bukhari vol.5 book 58 ch.43 no.236 p.153.

Mo bekrachtigt het trouwen van jonge maagden voor de extra sensatie dat het aan een volwassen man geeft.
Verteld door Djabir bin ‘Abdoellah:
...Toen ik trouwde, zei Allah’s Apostel tot mij: “Met wat voor type vrouw ben je getrouwd?” Ik antwoordde: “Ik ben met een matrone getrouwd ’ Hij zei: “Waarom, heb je geen zin in maagden en om hen te liefkozen. Djabir zei ook: Allah’s Apostel zei: “Waarom trouwde je geen jong meisje zodat je met haar kon spelen en zij met jou?"(Sahieh Boechari, volume 7, boek 62, nummer 17
Aïsja zelf vertelt in onderstaande hadieth over de momenten die leiden tot de eerste seksuele ontmoeting tussen de vijftigplusser (50 hé)Mohammed en zijn negen jaar oude meisje. Zij speelde op haar schommel met haar vriendinnen toen zij geroepen werd.
... mijn moeder, Oem Roeman, kwam tot mij terwijl ik aan het spelen was in een schommel met sommigen van mijn vriendinnen. Zij riep mij, en ik ging naar haar, niet wetend wat zij wilden doen met mij. Zij ving mij met de hand en liet me staan bij de deur van het huis. Ik was buiten adem toen , en toen ik weer op adem kwam, nam zij water en wreef mijn gezicht en hoofd ermee. Toen nam ze mij in het huis. Daar in het huis zag ik enkele Ansari vrouwen die zeiden: “Beste wensen en Allah’s Zegen en veel geluk.” Toen vertrouwde zij mij aan hen en zij bereiden mij voor (voor het huwelijk). Onverwacht kwam Allah’s Apostel naar mij in de voormiddag en mijn moeder overhandigde mij aan hem, en op dat moment was ik een meisje van negen jaren. (Sahieh Boechari, volume 5, boek 58, nummer 234)


http://wikiislam.net/wiki/Aishas_Age_of_Consummation

Afbeelding



Afbeelding


Plaats reactie